Digitalisering

Användarna Googles nya vapen i sökkriget

Söktjänsten Bing har fått Google på tårna i kampen om att leverera relevanta sökresultat. Här skyndar sig en medarbetare på Google i Zürich. Foto: Google

Google visade den 12 augusti en stor förändring av koden bakom sökmotorn, "Caffeine". Det är senaste rycket i tävlingen mellan de största sökmotorerna. Microsoft, Yahoo och Google fokuserar nu på att få mer relevanta sökresultat.

Publicerad

Både surfare och annonsörer kräver allt bättre, mer rättvisande sökresultat av sökmotorerna.

Microsofts Bing som startades tidigare i år var ett försök att ge företagets söktjänst mer "Google-kvalitet".

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här