Ny Teknik
  • Prenumerera
  • Nyhetsbrev
  • Podcast
  • Klurigheter
  • Logga in
  • E-tidningen
  • Education
  • Annonsera
  • Tipsa oss!

Du är inloggad som

Kundnummer:

Min sida Logga ut
Ny Teknik
  • Start
  • Tech
    Annons

  • Energi
    Annons

  • Elbilar
    Annons

  • Hållbar industri
  • Fordon
    Annons

  • Debatt
  • Lediga jobb
  • Karriär
  • Mer
    • Section 1
      • Populärt
        • 5g
        • Ai
        • Android
        • Apple
        • Ar
        • Batterier
        • Crispr
        • Google
        • Huawei
        • Klimat
        • Kärnkraft
        • Iphone
        • Nasa
        • Rymden
        • Samsung
        • Solceller
        • SpaceX
        • Vindkraft
    • Section 2
      • Hett inom Fordon
        • Autonoma fordon
        • Elon Musk
        • Elbilar
        • Ellastbilar
        • Flygplan
        • Kia
        • Laddhybrider
        • Polestar
        • Tesla
        • Volvo Cars
    • Section 3
      • Sektioner
        • Premium
        • Ny Teknik Insight
        • Hållbar industri
        • Debatt
        • Digitalisering
        • Elbilar
        • Energi
        • Fordon
        • Innovation
        • Karriär
        • Klurigheter
        • Krönikor
        • Podcast
        • Populärteknik
        • Teknikhistoria
        • Tester
        • TV
        • Startup
        • Story
    • Section 4
      • Ny Teknik
        • Annonsera
        • Cookies
        • Nyhetsbrev
        • Om oss
        • Prenumerera
        • PUL
        • Redaktionen
        • Tipsa oss!
linkedin facebook twitter

Det finns 11 artiklar om Tågolycka

Läs om Tågolycka och ta del av de artiklar om nyheter inom ämnet.

Ingen risk för allmänheten efter tågolycka

Arbetet vid platsen för godsvagnskrocken i Göteborg började sent på tisdagskvällen avvecklas utan att några missöden skett, och räddningstjänsten drog ner på resurserna. ”Det riskfyllda arbetet är klart. Nu ser vi inga större risker egentligen”, säger insatschef Lars Magnusson.

Publicerad 2020-09-02

100 år efter olyckan: Loket kör för att hedra döda

Den 1 oktober 1918 inträffade den värsta tågolyckan i Sveriges historia vid Getå strax norr om Norrköping. Exakt hundra år efter olyckan körs samma sträcka – med samma lok.

Publicerad 2018-10-01

Troligtvis mänsklig faktor bakom tågolyckan

Olyckan i Italien där två tåg krockade på en enkelspårig sträcka har krävt minst 25 dödsoffer.

Publicerad 2016-07-13

Brand i X2000-lok

Vid ettiden i eftermiddag började en kraftig rökutveckling i loket på ett X2000-tåg på väg mellan Stockholm och Göteborg.

Publicerad 2016-02-19

Mänskligt fel bakom tyska tågolyckan

Kollisionen mellan två tyska regionaltåg i förra veckan orsakades av en trafikledare som inte följde reglerna meddelar åklagare.

Publicerad 2016-02-16

Flera döda i tågkrock i Tyskland

Minst åtta personer har omkommit och omkring hundra skadats sedan två tåg krockat i närheten av Bad Aibling i delstaten Bayern i södra Tyskland, uppger polisen enligt tyska medier. För flera av de skadade ska tillståndet vara allvarligt.

Publicerad 2016-02-09

Misstag och fel orsakade tågurspårning

En lokförare som körde på ett metallföremål i Huddinge i januari i år slog larm om ett eventuellt växelfel. Men larmet togs inte på allvar, så spåret stängdes inte av. Nästa tåg som passerade på platsen spårade ur.

Publicerad 2014-04-14

Costa Concordia på spåret

Intercity 660 ligger sedan en månad urspårat på rälsen mellan Italien och Frankrike. Ett järnvägens Costa Concordia.

Publicerad 2014-02-13

Se den våldsamma kraschen

I en video visas hur illa tilltygad en bil blir efter en tågkrock.

Publicerad 2014-01-10

200 meter spår byts efter urspårningen

Lok och vagnar från det godståg som spårade ur vid Södra station i Stockholm i början av veckan har nu bärgats. Men 200 meter spår måste bytas ut innan tågen kan gå för fullt genom tunneln igen.

Publicerad 2013-11-15

Bomb i svensk tågtunnel

Vilken miljö möter räddningstjänsten när en järnvägsvagn sprängs i en tunnel? En bomb i Värmland ger viktiga svar.

Publicerad 2011-09-26

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Följ oss!

Linkedin Twitter Facebook

Bevaka nyheter

  • Nyhetsbrev
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • LinkedIn jobb
  • RSS

Prenumerera

Bli prenumerant

Min sida
Har du en fråga om din prenumeration?

Kontakta kundtjänst

Vanliga frågor

Annonsera

  • Produktannonsera
  • Platsannonsera

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 STOCKHOLM

Kontakt

  • Per Danielson
    Chefredaktör och ansvarig utgivare
  • Redaktionen
    08-796 66 00
  • Tipsa om nyheter
© 2022 Ny Teknik FAQ Om cookies Vår personuppgiftspolicy ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA Sitemap

All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.

  
Access to this section is restricted
Ny Teknik

Logga in på
Ny Teknik Premium.

Logga in
eller
Prova ny Teknik Premium
Redan tidningsprenumerant?
Aktivera ditt konto här