Ny Teknik
  • Prenumerera
  • Nyhetsbrev
  • Podcast
  • Logga in
  • E-tidningen
  • Annonsera
  • Tipsa oss!

Logga in på
Ny Teknik Premium.

Glömt lösenord?

eller
Skapa konto Aktivera konto

Du är inloggad som

Kundnummer:

Min sida Logga ut
Ny Teknik
  • Premium
  • Automation
  • Digitalisering
    Annons

  • Energi
    Annons

  • Fordon
    Annons

  • Startup
    • 33-listan
    • Nominera till 33-listan
    Annons

  • Ingenjörskarriär
    Annons

  • Lediga jobb
  • E-tidningen
  • A-Ö
    • Section 1
      • 33
        • 33-listan
      • A
        • Automation
      • B
        • Bygg
      • D
        • Digitalisering
        • Debatt
      • E
        • Energi
    • Section 2
      • F
        • Fordon
      • G
        • Grafik
      • I
        • Industri
        • Ingenjörskarriär
        • Innovation
        • IoT-Podden
      • K
        • Krönikor
      • L
        • Lediga jobb
    • Section 3
      • P
        • Populärteknik
        • Poddar
      • S
        • Samhälle
        • Startup
      • T
        • Teknikhistoria
      • W
        • Webbtv
    • Section 4
      • Ny Teknik
        • Almedalen
        • Cookies
        • Ingenjörskarriär
        • Nyhetsbrev
        • Om oss
        • Platsannonsera
        • Prenumerera på Ny Teknik
        • Prenumerera på Teknikhistoria
        • PUL
        • Redaktionen
        • Tipsa oss!
linkedin facebook twitter

Det finns 3 artiklar om Bo-Lennart Nelldal

Läs om Bo-Lennart Nelldal och ta del av de artiklar om nyheter inom ämnet.

10 JA-argument för höghastighetsbanor

KTH-professorn Bo-Lennart Nelldal har på Ny Tekniks uppmaning gett sina tio bästa argument för höghastighetsbanor i Sverige. Här är hans långa version.

Publicerad 2010-05-19

10 NEJ-argument för höghastighetsbanor

Lars Hultkrantz, professor på Handelshögskolan vid Örebro universitet, svarar direkt på KTH-professor Bo-Lennarts argument för höghastighetsbanor.

Publicerad 2010-05-19

Professorernas stora duell om snabbtågen

Är tidsvinsterna och miljövinsterna med höghastighetstågen värda det höga priset på 120 miljarder kronor? Ja, säger KTH-professorn Bo-Lennart Nelldal. Nej, säger Örebroprofessorn Lars Hultkrantz.

Publicerad 2010-05-18

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev!

Följ oss!

Linkedin Twitter Facebook

Debatt

Opinion

”Sverige behöver en ambitiös vätgasstrategi”

Opinion

”Så räddar vi företagens FoU i Sverige”

Opinion

S: ”Brister i elnäten ska inte hindra tillväxten i landet”

Opinion

”Bråttom med beslut för transportsektorns elektrifiering”

Bevaka nyheter

  • Nyhetsbrev
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • LinkedIn jobb
  • RSS

Prenumerera

Bli prenumerant

Min sida
Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

Annonsera

  • Produktannonsera
  • Platsannonsera

Ny Teknik
Ny Teknik Group Sverige AB
106 12 Stockholm

Kontakt

  • Per Danielson
    Chefredaktör och ansvarig utgivare
  • Redaktionen
    08-796 66 00
  • Tipsa om nyheter anonymt
© 2021 Ny Teknik FAQ Om cookies Vår personuppgiftspolicy ALMÄNNA VILLKOR FAKTURA Sitemap

All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.

  
Access to this section is restricted
Ny Teknik

Logga in på
Ny Teknik Premium.

Glömt lösenord?

eller
Prova ny Teknik Premium
Redan tidningsprenumerant?
Aktivera ditt konto här