Startup

Reception på distans tävlar om 33-plats i Luleå

Mikael Landeblad, marknadschef på Frontpoint, vid företagets distansreception hos Dramaten och Kungliga Operans lager i Nacka utanför Stockholm. Foto: Marie Alpman

I dag onsdag tävlar tre företag om en plats på 33-listan i Luleå. Ett av dem är Bothnia Invent som utvecklar en distanstjänst för personlig service.

Publicerad

Frontpoint heter företagets automat som med hjälp av kamera och skärm gör det möjligt att sköta en reception på distans. Biluthyrningsföretag är en målgrupp, och första kunden var biluthyraren Avis. Med systemet kan en och samma biluthyrare ta hand om flera hyrställen till exempel under kvällar och nätter när det är få kunder. Biluthyraren kan kolla körkort med en av de inbyggda kamerorna, skriva ut kontrakt i skrivaren som kunden sedan signerar, skannar och skickar tillbaka. Bilnycklarna lämnas ut i små luckor och det går att betala med kort.

I Stockholm har även Dramaten och Kungliga operans lager använt Frontpoint.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här