Övriga nyheter

Tietokunder hänvisade till Facebook och Twitter

It-leverantören Tieto:s kunder tvingas till olika tillfälliga kreativa lösningar för att nå ut till sina kunder och användare. Problemen eskalerar bland de drabbade företagen.

Publicerad

Nacka kommun som drabbats av Tietos driftproblem tvingas hänvisa kommuninvånarna och övriga intresserade till Facebook. Kommunen meddelar också att det inte går att skicka e-post till kommunen. Man räknar inte med att Tieto löser driftsstörningarna idag heller. Problemen hos kommunens it-leverantör gör att hemsidan inte förväntas fungera.

Stockholms Stad e-tjänster har också drabbats. Bland annat berörs e-tjänsterna Söka jobb, Anordnarwebben, Min barnomsorg, Ansökan om förskola samt Skolwebben. Bolaget väljer även de att använda social medier för att nå ut till sina kunder. Stockholms stad uppdaterar löpande information på stadens twitter,

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här