Övriga nyheter

Operan tar emot besökarna på distans

Mikael Landeblad, marknadschef på Frontpoint, vid företagets distansreception hos Dramaten och Kungliga Operans lager i Nacka utanför Stockholm. Foto: Marie Alpman
Besökarna får personlig service på distans, genom den rödmålade automaten. Foto: Marie Alpman
Foto: Imago / All Over Press

En ny distanstjänst gör att Operans receptionister kan serva flera receptioner samtidigt. Bakom tekniken står ett företag i Haparanda som också har biluthyrare på kundlistan.

Publicerad

– Välkommen, vad kan jag hjälpa till med.

Receptionisten hälsar välkommen i entrén till lagerlokalerna som Kungliga Operan och Dramaten delar i Nacka utanför Stockholm. Men den vanliga receptionsdisken är tom. Receptionisten sitter 5 kilometer bort, inne i Stockholm, och jag ser henne på en skärm på en rödmålad automat.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här