Övriga nyheter

Missnöje med mobiloperatörer

Dags att återvinna luren? Foto: Lars Pehrson / SvD / TT

Svenskarna är inte helt nöjda med sina mobiloperatörer och det är vanligt med klagomål, visar en undersökning av Svensk Kvalitetsindex.

Bland privatkunderna har var fjärde haft anledning att klaga och av företagskunderna hade var tredje klagat.

"När dessutom klagomålshanteringen får betraktas som undermålig är det inte konstigt att branschen inte lyckas bättre i kundernas ögon", säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex, i ett pressmeddelande.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här