Karriär

Så blir ditt företag attraktivt

Anna Dyhre

Ytan är inte allt. Ett bra varumärke måste fyllas med innehåll. Annars flyr medarbetarna.

Publicerad

– Att jobba med sitt varumärke är som att dejta. Innan man börjar träffa andra måste man veta vad man vill, säger Anna Dyhre, rådgivare och författare inom employer branding.

Begreppet employer branding handlar om hur man som arbetsgivare hittar och behåller rätt kompetens genom ett starkt varumärke. För att nå dit bör en arbetsgivare tänka långsiktigt.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här