Digitalisering

Yahoo Tech provar nya grepp i teknikrapportering

David Pogue. Foto: TT

Den nyss lanserade nyhetssajten Yahoo Tech provar nya grepp för att skilja ut sig från andra tekniksajter. Bland annat finns ingen traditionell reklam med banner och annonsfönster. Och tilltalet är folkligt.

Publicerad

Vid prylmässan CES i Las Vegas passade Yahoos koncernchef Marissa Mayer på att berätta om Yahoos nya satsning på digitala magasin. Först ut är en sajt om matlagning, Yahoo Food, samt en med tekniknyheter, Yahoo Tech.

Konkurrensen inom teknikrapportering är hård på nätet, men Yahoo Tech tänker försöka skilja ut sig från mängden.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här