Digitalisering

Telenor tar upp kampen med Netflix

TV-tjänsten Comoyo ska konkurrera med Netflix.

Telenor har smyglanserat sin nya film- och tv-tjänst Comoyo i Sverige. Tjänsten konkurrerar med Netflix, men är också del i en djärv plan med mycket nytänkande i en gammal telekomvärld.

Publicerad

På Comoyo.se kan man i dag bara hyra film styckvis, och på så sätt är tjänsten bara en i raden. Det enda annorlunda hittills är en flik som kallas Filter – en omfattande och oberoende blogg med inlägg om tv och film av några välkända skribenter.

– Vi tror att det har stort värde på konsumentmarknaden med en blogg där experter berättar vad som är på gång och ger information om film- och tv-innehåll. Vi vill inte vara ett "svart hål" med budskapet: "Vi har 3000 filmer. Sök här", förklarar Sven Thaulow, vd för Telenors dotterbolag Comoyo som producerar tjänsten.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här