Karriär

Så lärde sig folket på Volvo att älska it

65 000 medarbetare på Volvo vill ha de nya it-funktioner som införts. Foto: Volvo
Sara järpenberg. Foto: Jesper Zerman

Med avancerade marknadsföring fick ledningen på Volvo sina 65 000 medarbetare att älska och verkligen vilja ha alla de nya it-funktioner som infördes under förra året. Så brukar det inte gå till.

Publicerad

- När jag ser tillbaka på allt som vi gjort och åstadkommit har jag flera wow-moment som gör att jag nästan ryser, säger Sara Järpenberg, ansvarig för kommunikation till it-användare på Volvo Group, i Volvotidningen Kvalitetsmagasinet.

För projektet "Easier to work!" vann hon två priser i tävlingen Swedish Learning Awards - bästa innovation 2014 och bästa kompetenssatsning 2014.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här