Digitalisering - Så fick jag jobbet på Google Rikard Steiber Foto: Talentum arkiv Rikard Steiber är 41 år, beskriver sig som "fusk-chalmerist" med erfarenhet av att marknadsföra blöjor. Som Googles globala marknadsdirektör för annonsprodukter är han svensken med mest makt på Google. Helen Ahlbom Publicerad 21 sep 2010 kl 23.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Logga in här Prova Ny Teknik – 49 kr för 1 månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter google digitalisering internet Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Jätteanläggning för infångning av koldioxid får klartecken i domstol Energibolaget Stockholm Exergi får tummen upp av Mark- och miljödomstolen. Planen är att de ska bygga en av de första anläggningarna för koldioxidinfångning i Sverige
Jättekärnkraftverk tar steg mot återaktivering Den japanska kärnkraftsoperatören Tepco har begärt tillstånd för att börja lasta kärnbränsle vid kärnkraftverket i Kashiwazaki-Kariwa i ett steg mot en eventuell återaktivering, rapporterar internationella medier.
Amazon investerar i AI-företag – Open AI:s största konkurrent E-handelsjätten Amazon investerar 2,75 miljarder dollar, motsvarande 29 miljarder kronor, i AI-företaget Anthropic.