Digitalisering

Myterna om Huawei

Marknadsandelar mobilsystem.

Många på Ericsson har fortfarande en felaktig bild av den kinesiska konkurrenten: att Huawei bara säljer gammal teknik, till lågt pris, till okända mobiloperatörer och till länder som knappt någon hört talas om. Inget kunde vara mera fel. Ny Teknik slår hål på de åtta vanligaste myterna om Ericssons huvudkonkurrent.

Publicerad

1. Myt: Huawei säljer nästan bara i Kina
HUAWEI: 30 procent av orderingången i Kina 2007.
ERICSSON:Västeuropa stod för 28 procent av Ericssons försäljning förra året, Kina för 7.

2. Myt: Huawei lyckas bara hos små operatörer

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här