Digitalisering

Här riktar sig handlarna till ”mobil-morsorna”

I Sydkorea ökar handel via mobilen kraftig. Där riktar handlarna in sig mot stressade ”mobil-morsor”.

Publicerad

I Sydkorea lanserades de första mobila betaltjänsterna redan för tio år sedan. Men det var först när de smarta mobilerna lanserades som handeln började ta fart.

I år väntas sydkoreanerna mobilshoppa för 24 miljarder kronor, mer än en fördubbling jämfört med året innan, enligt Korea Online Shopping Association. Och nästa år räknar man med att mobilhandeln kommer närma sig 50 miljarder kronor.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här