Digitalisering

Här är operatören med sämst täckning

Foto: Alamy

Mobiloperatören 3 får sämst betyg när de olika teleoperatörerna jämförs i en ny undersökning. Otillräcklig information vid abonnemangsteckning samt hanteringen av klagomål är några faktorer som tas upp av privatkunder.

I undersökningen som gjorts av Svenskt kvalitetsindex får alla operatörer utom just 3 godkänt när det gäller hur kunderna upplever mobiltäckningen. Jämfört med förra året rasar 3 också tio enheter i betyg. Det i sin tur betyder att man är ett betyg från den gräns som motsvarar att ett företag har svårt att motivera sina kunder att stanna kvar hos sig.

– Resultatet för våra privatkunder är ingen rolig läsning och något vi tar på största allvar. Nu jobbar vi mycket med detta och sedan i somras har vi gjort en del förbättringar som ska ge resultat, säger Kamran Alemdar, informationschef på Tre till TT.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här