Digitalisering

Hamburgerkedja testar kartonger som kan bli vr-glasögon

McDonalds testar vr-glasögon. Foto: McDonalds Sverige

I veckan, tajmat med att många svenska barn har sportlov, lanserar McDonalds Sverige happy meal-kartonger som kan vikas ihop och bli till vr-glasögon med hjälp av en smarttelefon.

Publicerad

Det skriver snabbmatskedjan i ett pressmeddelande. Vr-spelet som följer med glasögonen utspelar sig i en skidbacke.

Vr-kartongerna släpps i 3 500 exemplar på 14 restauranger under två helger i mars. Sverige är första land att testa vr-glasögonen i happy meal-form, och om det visar sig bli populärt kan konceptet gå på export.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här