Digitalisering

Facebook-användare mätta på annonser

Facebooks grundare Mark Zuckerberg. Foto: Action Press / IBL Bildbyrå

Facebook, som lämnade sin delårsrapport i går, varnar för att tillväxten kommer att sakta in under det nuvarande kvartalet. Taket börjar nås för hur mycket annonser användarna tolererar.

Investerare visade tveksamhet till om IT-jättens framgångssaga kan fortsätta, trots en stark rapport där vinsten ökade med 166 procent och omsättningen med 56 procent det senaste kvartalet.

Aktien dök sju procent i efterhandeln, efter att Facebook presenterat sin delårsrapport. Då innehöll ändå rapporten starka nyheter, och bolaget överpresterade i förhållande till analytikernas förväntningar.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här