Digitalisering

Claimony får gamers att klicka på reklamen

Björn Torstensson. Foto: Claimonys

Många spelare klickar bort reklam. Men sju entreprenörer har hittat en lösning där annonsörerna kan nå spelarna ändå.

Publicerad

Företaget Claimony grundades 2014 av sju entreprenörer. Deras mål är att integrera marknadsföring med spel. Istället för att skylta med annonser ges spelarna chansen att tävla om erbjudanden.

- Spelarna vinner helt enkelt produkterna som annonseras, säger Claimonys vd Björn Torstensson.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här