Digitalisering

Bilprovningen ser ljuset efter tio dagars haveri

Tietos tio dagar långa och allvarliga IT-problem kan nu komma att vara lösta även för Bilprovningens del.

Publicerad

Bilprovningen hörde, tillsammans med Apoteket och SBAB, till IT-leverantören Tietos värst drabbade kunder.

Så här skriver Bilprovningen på sin hemsida i dag:
”Vi börjar se en ljusning gällande driftstörningarna och under förmiddagen har våra stationer fått tillgång till IT-stöd. Detta innebär att kontrollbesiktningen sker som vanligt i hela landet. Vi tackar alla våra kunder för visad förståelse under denna period med driftstörningar.”

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här