Digitalisering

Bättre än väntat för Facebook

Foto: Pixabay

Facebooks omsättning steg med nära 52 procent under sista kvartalet 2015 jämfört med samma period året innan. Ett nytt reklamformat och en utvecklad mobilapp har kraftigt ökat försäljningen.

Resultatet var bättre än vad analytiker i genomsnitt hade väntat sig.

Det sociala nätverkets totala omsättning steg till 5,8 miljarder dollar (cirka 49,6 miljarder kronor) från 3,6 miljarder dollar vid samma period året innan. Nettovinsten steg till 1,6 miljarder dollar under kvartalet jämfört med 696 miljoner dollar för motsvarande kvartal 2014.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här