Hållbar industri

Så ska Ericsson få sakernas internet att ta fart

Virtual reality är en del av framtidens uppkopplade industri. Foto: Marie Alpman
Stephanie Huf Foto: Per Myrehed

HANNOVER. Ericsson gjorde debut på Hannovermässan. Telekomjätten lanserade ett snabbspår för sakernas internet. Hela mässan handlade om framtidens digitaliserade och uppkopplade industri.

Publicerad

– Vi ser en enorm potential, säger Stephanie Huf, marknadschef för industri och samhälle på Ericsson, efter att ha gått runt på Hannover­mässan.

Det är första gången som det svenska telekomföretaget ställer ut på världens största industrimässa. Med sig i bagaget har Ericsson en ny tjänst som innebär ett snabbspår för kunderna att skapa nya affärer kring allt från uppkopplade elmätare till bussar.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här